Archives

EPIC!



suatu gerak usaha untuk mendapatkan seramai 2 juta pengundi berdaftar menjelang hujung tahun ini.

marilah kita golongan belia mendaftar sebagai pengundi. mari kita bersama-sama corakkan masa depan negara dan bangsa kita!

tempat acara pertama dijadualkan berada di
  1. E-Curve, Damansara
  2. Subang Parade
  3. Amcorp Mall
pada 3 & 4 april ini, dari 10 pagi ke 10 malam.

*program ini tidak berkaitan dengan mana2 parti politik*

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

muallaf

beberapa hari lepas salikin al-walit dapat filem ni. pastu kitorg pun tonton ramai2 [4 org je dlm bilik tu. xda la ramai mana pun...]

dah lama aku tunggu nak tgk cerita ni. slps menonton talentime yg agak kecewa, aku harap cerita ni berbaloi la dengan penge'ban'an dan penangguhannye.

komen aku:
cerita ni boleh kata 'berat dalam ringan'. isu yg dibawa dlm cerita ni berkisar agama, moral dan nilai hubungan keluarga dan masyarakat.

tapi satu la benda yg allahyarham yasmin suka bawak dalam filem dia yang aku rasa [aku la rasa, korang rasa ke tak, aku xtau la] mcm suatu sikap menentang adat. kadang2 benda ni ada wujud dalam masyarakat, tapi yasmin memberi penekanan macam benda tu mmg norma yang sepatutnya atau mmg nilai tu yg dia nak tunjuk kepada penonton dia.

contoh mcm watak Datuk yg minum arak tapi tak sanggup nak pegang anjing. ataupun watak Ani yang hafal ayat2 dlm alquran tapi tak pakai tudung. ataupun watak Ana yang tak suka dengan ayahnya kaki minum tapi dia sendiri kerja kat pub. yang lagi bagusnye, Ana ni sembahyang waktu cukup pulak tu.

kdg2 mcm mengelirukan pun ada jugak.

ataupun mmg niat yasmin nak mengaburkan garis sempadan salah/betul, menduga mental penonton, dosa-pahala belakang kira. entahlah. ataupun nak menunjukkan yang manusia ni memang mudah terjerumus dalam kesilapan.

tak boleh nak komen banyak sangat, karang menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri...

apa2 pun, filem ni mengubat rindu aku kepada pekan ipoh tercinta. hehehe

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

dah panas...dan silau

tak ada apa nak cerita.

musim sejuk dah melangkah pergi. musim bunga berkunjung tiba. baju2 tebal dah boleh mula dibasuh, disimpan dan sebahagiannya dibuang. topi2 sejuk, sarung tangan, mafela pun dah tak akan dipakai.

bila musim panas dah masuk, cuaca akan jadi sangat cerah, dan tak berawan. kalo pegi ke mana2 pun, balik rumah mesti sakit kepala sebab silau. cermin mata aku kali ni xda 'clip-on shades' pulak...adoi!

Gosekzamen pun dah makin hampir. Ujian KROK pula sebelumnya. belajar rasa macam tak sempat2.

mcm tak percaya pulak, dah dekat 6 tahun aku duduk kat negara ni.

lepas ni banyak lagi halangan2 yang perlu ditempuh.

ni la rupa kasut but salji aku yg dah pakai selama 4 tahun. dalam ada bulu...sampai berlubang2 aku pakai. bila salji beku, boleh tahan la. bila salji dah cair, sejuk dan lembab la kaki aku. nasib baik kulat tak tumbuh masa sejuk2. huhuhu

p/s: segala pakaian musim sejuk tu, nak dibuang ke, nak dibasuh dan derma? kalau nak buang, rugi pulak, sebab mcm masih elok, tapi kalau nak derma, kena basuh dulu...malashahaha!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

wonder etc...

wondergirls and wonderwannabes...hehehe





These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

hoh!

'Unlimited

entry terpendek dan terpanjang sekaligus! klik gamba untuk besarkan.

terima kasih kpd semua. sila tuntut kek anda di FB =)


kek yg dlm dia ada limau, ceri dan krim. hmmm, yummie!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

masuk hospital


isk3...kesian mantan ketua kelas aku ni. 3 hari lepas kena langgar dgn kereta kat pastera [jln pastera ni jln kat bangunan utama universiti]. tak pasal2 kena masuk wad. dah a tgh cycle terapi. kena duduk sebulan kat wad. bukan kata duduk, kena baring pulak tu. 2 minggu tak boleh duduk. lepas 2 minggu baru boleh duduk. lepas tu baru boleh jalan2 dan fisioterapi. kematu la buntut...huhuhu

maka, sarkar bhaiy, sila la berehat dan patuh dgn diet. semoga cepat sembuh, boleh amik peperiksaan, dan balik India jumpa bini ko yg dah nikah gantung tu. hehehe~

p/s: entry hari lahir, kemudian sikit lah eh? pjg nk kena karang ni...

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

air liur meleleh...


mcm tau2 je blogger ni...komen pasal kek coklat, kne masuk kod pengesahan 'drool'...

memang meleleh air liur aku tgk kek coklat kakcik ni. berkilat2!

sila klik gambar untuk besarkan =)

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

NWO - Tertib Dunia Baru!


ni not 500 grivna. ada gamba grigory skovoroda kat muka dan bangunan akademi kiev-mohiyla.

lps tu ada gamba segitiga dan mata dgn huruf alfa-beta-omega kat bucu2.

ada mcm ala2 duit 1 USD.
yg simbol ni ada mcm2 kisah di sebaliknya. kisah illuminati la, freemason la, protocol of elders of zion la.

antara titik2 penting dalam cerita illuminati [kalo ada yang xtau] ialah diorg ni satu perkumpulan rahsia yang bertindak di belakang pemimpin2 besar negara untuk menguasai dunia. lps tu, mcm2 konspirasi lagi ada. ada puak2 yg obses gila kaji benda ni, sampai berusaha gila nak rungkai kod2 rahsia dan simbol2 yg berkait dgn kelab rahsia ni.

cth spt simbol mata la, simbol kunci la, wanita baju merah la, piramid la, corak papan catur la apa la. sampaikan simbol parti PKR pun dikaitkan, punya nak kata anwar tu pun ajen kelab rahsia ni. perghhh!!! lepas tu dikatakan ahli kelab ni termasuk presiden US la, org2 UN la ape la.

pada aku la, benda ni banyak merapu dan buang masa je. sape2 yg percaya dgn benda ni pun lebih kurang merapu jugak.

yang merapunya tu sbb hr tu aku terbaca pasal benda ni dalam satu forum isu hiburan. dalam tu byk la org komen pasal tanda kiamat, dajal nak datang, yahudi menguasai dunia, ajen dajal dan nubuat2/prophecies lain.


citttpodah!

semua yg ada dalam forum tu pun tak sedar yg diorg pun dah terjebak dalam jerat kelab rahsia tanpa diorg sedari. yang diorg dok buang masa dalam forum yg bincang pasal artis, AF, gosip yang tahpape tu, diorg tak sedar ke yg forum tu la yg jeratnya. membazir masa bincang benda2 yang xda faedah. melalaikan. yg lagi best tu, masing2 sembang serius je pasal tipudaya yahudi la apa la, sambil tu diorg duduk dlm sangkar jerat tu. kelakar betul.

kalau betul la pun yg diorg ni persatuan rahsia, yg ada konspirasi nak takluk dunia, apa la bodohnye nak letak simbol2 diorg di merata2 tempat. kalau dah merata2 tempat ada gambar dan simbol dan tah ape benda lagi ntah, takde la RAHSIA dah namanya...pertubuhan tu tak cukup bijak nak sembunyikan identiti diorg. klo tak cukup bijak, mcm ne nak takluk dunia...appa daaa~~

dan pada aku lagi, kalau benda ni betul pun, peduli la diorg nak perintah dunia secara proksi ke ape ke. bukan dia pun yg bagi dosa pahala kat aku. tu semua Allah punya kerja. dah benda ni pun nabi dah bagitau yg akhir zaman dajal akan keluar. memang nak ke taknak, mesti akan jadi punya. yang penting, bila dah dapat maklumat pasal benda ni, kuatkan amalan mcm yg nabi suruh untuk berlindung drpd dajal, dan berusaha apa yg terdaya. bukannya komplen hingar bingar dlm forum hiburan lps tu buat mcm xda ape2 berlaku. xda usaha nak belajar agama ke, masuk jemaah ke ape ke.

akhir zaman ni, buat amalan sendiri je sudah. nak2 kalo banyak buat dosa.

p/s: maklumat lanjut, sila gugel illuminati, freemason, protocols of elders of zion. banyak teori2 konspirasi boleh tau. banyak lagi kod2 mcm kod da vinci boleh nampak. mcm2 hal...

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

capitalism: a love story


The profit motive.

kata2 hikmat dalam doktrin kapitalism. maknanya apa?

senang cerita, maknanya, nak cari untung. apa2 tujuanpun, mesti hujungnya nak cari untung. kalau tak untung, bukan kapitalism namanya.

sebab tu, fahaman tu bernama kapitalism. 'capital' bermakna modal. siapa ada modal, boleh berniaga. bila berniaga, mesti mau untung. kalau tak untung, bukan berniaga namanya, namanya bersedekah. haha.

dokumentari 'capitalism: a love story' memaparkan insiden2 yang berlaku serata amerika yang diselidik oleh mike moore, sehingga membawa kepada kejatuhan G. W. Bush dan kebangkitan Obama; rentetan peristiwa sebelum merudum ekonomi dunia dan penderitaan golongan miskin di A.S.; serta momokan sosialism.

bila orang sebut A.S, terbayang negara kuasa dunia yang hebat dan maju, dan tak pernah terbayang yang negara maju pun ada golongan fakir miskin. ada yang miskin ni, sebelumnya golongan pertengahan, tapi bila golongan kapitalis berleluasa, golongan berpendapatan sederhana ditindas dan diperlakukan sesuka hati, sehingga jatuh miskin demi menyelamatkan golongan kaya.

golongan jutawan di A.S mempunyai harta terkumpul melebihi daripada 90% harta penduduk A.S keseluruhannya. tapi mereka terlupa yang kuasa mengundi mereka tinggal beberapa peratus saja. akibat dasar2 berkebajikan obama, orang2 berpendapatan rendah yang mempunyai bilangan undi lebih tinggi bertindak memilih obama.

dalam kempen politik menentang obama, ramai yang melabelkan obama sebagai seorang sosialis. perkataan yang cukup pantang dan menghampiri kepada komunis. malangnya, makin disebut obama sosialis, makin ramai generasi yang mengkaji dasar sosialis dan kesedaran terhadap sosialism semakin tinggi. mcm kes islamofobia pasca 9/11.

komen aku: satu tontonan yang meluaskan ufuk minda dalam memahami dasar2 membina negara. yang ni berat sikit berbanding 'sicko' dan 'fahrenheit 9/11'. kita semua perlukan secubit sosialism dalam kehidupan...

p/s: eh, dah 300 entry aku rupanya? yeay!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

holi...day on sunday

ahad malam isnin lepas, ada majlis makan2 sempena holi. hari merai tah ape benda ntah. tapi yang penting ada makan2 la. hehe. kami ni memang datang nak makan je pun. ape nak buat lagi...

sambil2 tu ada persembahan tarian. berbelas2 jenis, dari setiap wilayah yg sambut holi. india belah2 utara yg sambut. orang2 selatan tak sambut holi. sbb tu tak pernah tau bendalah holi ni kat malaysia.

aku ingatkan holi ni adik beradik dengan ponggal sebab ada budak tu kata holi ni org main sapu2 tepung berwarna kat muka. rupanya bukan. ada pulak upacara2 bakar kayu lepas tu. ntah2 peringat orang mati tak? huhuhu



ape2 la...



bersama tetamu kitorg dari Ternopil. yg 3 org ni orang Malaysia, bukan India-mari. dari kiri wawad [bukan tetamu], Pravena, Madhu, Kalpana dan ehem2...

video

satu contoh orang menari mlm tu. yg banyak2 tu, aku nampak mcm sama jek...haha! ada ke pulak, budak2 ni bantai menari moden mcm dlm disko plak. dah langsung xda kebudayaannye. lantak korang la india2 oiii...



nanad, u menari ada rupa mcm ni x? hahaha! brader 2 ekor ni tgh mengumpat apa la agaknye....



org selalu kata kalau lelaki huduh, dapat awek lawa...












agak2 yg ni lelaki huduh ke macho?
KWANG3~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...