demi memenuhi permintaan kawan aku, ni entri aku sempena bersih 3.0. sampai pening jugak kawan2 aku tanya aku amik side mana. hahaha

Jahat gila sial gi demo bawak parang, pisau, sabit, kerambit, keris, molotov, kayu hoki, simbat, buku lima, tekpi, lawi, pemutar skru, perengkuh, golok, badik, tombak, lembing, M16, penabur semua. Patut la xlepas! *sarkasm*

Hosmet aku nk gi Bersih tp aku balik ipoh mlm ni. Haruskah aku ikat dia di bilik, dn lpskan semula bila aku balik KJ ahad ni? Agak2 dia termati x?

jumpa kat twitter @AmadGaara: Kau marah pd pemimpin yg menyokong LGBT dan pada masa yg sama kau menyokong pemimpin yg menentang hukum hudud. Mana pendirian kau ni??

Mencarut bagai nak rak, pembangang la, bershit la, lbgt la, daftar mengundi tak pun... Pergi daftar mengundi la wei!

Celaka bersih esok nak duduk-duduk bantah plak! Mesti terbakar jam bgunan sultan abd samad tu kena duduk dgn korg! *sarcasm

Ooo patut la nk buat kt dataran merdeka... Bangunan pak samad ada dpn tu... Lol

mari kita lihat seberapa sesak KL boleh jadi :D

ini semua agenda! agenda memburukkan Malaysia di mata pelancong! :D

pakai kuning! sape pakai baju parti, aku terajang! ok, bukan aku la. aku ada kat umah...kui3

Ni semua orang diperalat ni! Buang masa! Ye lah.kau sorang je lah yang ada pendirian...

Ok, rtm kata bersih tiada sambutan di JB. Dude, lubuk paling biru kot...


aku rasa jabatan sosiologi universiti malaysia boleh buat kajian mngenai demo kat malaysia dn kesannya kpd negara ke apa ke. 

kajian akademik tu penting tu.


cadangan aku. jalan kaki sudah, duduk sudah, lps ni naik basikal pulak. kat mane? kat hiway PLUS. yg ni mmg akan macet/sesakkan jalan dari utara sampai selatan. hahaha *gelak jahat*


ataupun, selain naik basikal di lebuh raya, boleh buat demo atas bumbung bangunan atau serambi/balkoni. yg ni kalau jadi, mmg tak kacau jalan, takde kena langgar, tak ada kawat besi semua. dijamin cantik kalau petik gambar dgn helikopter FRU.

masalahnya kena mintak izin tuan punya bangunan le pulak...



yeah! jalan bantah, duduk bantah, basikal bantah, berenang bantah, lompat bantah, guling bantah, futsal bantah. 

apa2 nk bantah pun boleh. oyeah!



katanya tak nampak org sbb cermin pecah. katanya sbb org baling botol. kereta ringan sangat sbb 7-8 orang boleh terbalikkan.


PENYELESAIAN: PANDU KERETA KEBAL/PERISAI

takde cermin, tak lut peluru dan tak boleh terbalik. kena langgar terus mati. LOL!



FRU seharusnya beli senapang yg tembak keluar jaring/jala tu. lebih efisien, sekali tembak, sauk 8 orang. jimat masa. nak kejar sorang2 leceh kot. 


komisen beli senapang tu boleh kira kemudian la..



BERSIH: kita akan anjurkan bersih 4.0!


pendemo: AYUH KE JALAN!!!

Govt: ini semua nak menjatuhkan imej.

PDRM: yay! target practice!!! 

LOL!



tips mengelak rugi hari demo untuk peniaga:


jual air, jual nasi, jual garam, JUAL TOPENG GAS!


Skrg ada 3 takrifan peribahasa 'makan garam' 

1. Lebih tua dan berpengalaman

2. Penghidap darah tinggi
3. Demonstran bersih


Buku baru terbit: demonstrating for dummies. Bacaan wajib!!!

Sebenarnya budak sekolah izzuddin batch aku je yg handal bab demo dan bab diperalat diperkuda ni. Ye tak kawan2? Keh3


Tgk video bersih kat youtube. sampai satu bhgn, aku pause, rewind, tgk balik, kelip mata.

Aku nampak bendera johor...lol...


Dah tersebar gambar agent provocateur PDRM. Aku igtkn aku sorg je yg amik dua side bersih kali ni...


tapi gambar ni yang paling ramai like. ada lapan org like, menjadikannya entri paling diminati pada hari bersih tersebut. 

aku akhiri entri ni dengan komen aku yg ni...

tak, sbb aku kwn ramai. dua2 side. kwn side ni maki2. kwn side ni pun maki2. so, aku rasa tak best la, sbb benda ni pun nk gaduh2. jd aku redakan ketegangan, in my own way...

komen  ni dapat 1 like, dari sepupu aku...

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati