Pak Ku Shadat meninggal dunia

KANGAR: Tokoh penglipur lara yang terkenal di Perlis dan Kedah, Ku Nafiah Ku Aman, 79, atau lebih dikenali dengan panggilan 'Pak Ku Shadat' meninggal dunia di rumah keluarganya di Padang Sera, Kedah hari ini kerana sakit tua.

ni berita dari berita harian, isnin 1 disember 2008.

adakah korang terpinga2 sebab ape aku siarkan berita ni? siapa pulak pak ku shadat? terkenal? xpernah kenal pun?

mmg la x kenal. aku kenal pun kenal nama je. tapi aku kecik2 dulu, penah tangkap gamba dgn allahyarham. masa tu ada pertandingan silat ke tah ape ntah, buat kat stadium indera mulia, ipoh. masa tu abah aku aktif/rajin lagi dlm aktiviti2 silat ni. yg aku igt, dlm gambar tu, ada band pak ku, aku, kakcik dgn rahil, anak cikgu rauhi.


ni salah satu lagu dendangan allahyarham. tajuk nye 'Proton Saga'. dulu masa abah tgh semangat dulu, abah akan pasang kaset Allahyarham sepanjang jalan dari ipoh sampai kuala kangsar. aku pun layaaaaaan...antara lagu2 almarhum ialah Vespa Hj Samad, Kehidupan Zaman Jepun dll.

nostalgik sungguh.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati